vrijdag 14 maart 2008

11 maart 2008


We spelen tegen Duo penotti. De donkere kant van de pasta heeft moeten wijken voor een lichtere. We spelen dus tegen een witte pasta bestaande uit Eric, die kennen we al, en tegen Jeroen. Jeroen wie? Inderdaad. Als trouw lezer zult u denken: Die naam ken ik niet. Wij kenden 'm alleen van de baanrecords. Jeroen is een sterspeler. Speciaal ingezet omdat ze ook een keer willen winnen van Easy Slider. Fans die erbij waren weten al of dat gelukt is. U weet het binnen een paar regels.
Spanjer tikt af op baan 2. Hij heeft veel hoop vanavond. Doesman ook. Maar de zegen blijft uit. Ik ga geen ellenlange alinea's wijden aan deze avond. het was een gemiddelde avond en met gemiddelden win je niet in Tiel.
Eric stond overdonderend te presteren en Jeroen blijkt een bowlingrobot. Hij doet me denken aan Murphy. We noemen hem na vanavond 'robowland'. Wat is dat voor zuigende naam? Boland is zijn achternaam. Als je zelf wat beters weet doe het dan zelf. Ik zit hier ook maar in de baas z'n tijd te typen. Je weet waarschijnlijk niet eens wie Murphy is. Oh... Jerobowlcop. Ja dat is een veel beter alternatief. Jeroen Bowland? Dank je. Laat ik het daar maar bij laten.
Hoogtepunten van de avond zijn naast de verschilende 200 plus games van beide heren enkel een val van Spanjer. Hij gleed uit in een plas olie en kwam pas halverwege de baan tot stilstand. Het werd even heel stil in de hal, maar de opluchting was groot toen de stramme botten zich bewogen. Langzaam gleed hij zichzelf terug, wipte over de foul-line om geen Foul te innen en maakte zich klaar om de worp te sparen. Dit deed hij niet. Zoals hij wel meer niet deed vanavond. Lekker werpen bijvoorbeeld.
Doesman wierp lekker. Ik heb geen commentaar op zijn avond. 148, 134, 146. Dat zijn vrij kritiekloze getallen. Hij zei nog: Ik heb lekker gewierpt. Ik zei: het is geworpen. Hij zei: oh, dat wist ik niet. Ik zei: werpen wierp geworpen. Hij zei: ? Ik zei: dat is een onregelmatig werkwoord. Hij zei: ? Ik zei: heb je dat niet gehad op school? Hij zei: nee.
Kijk, zulke gesprekken heb je vaker met bowlers. Het zijn niet de meest ontwikkelde figuren van de klas.
Spanjer legt een 134, 116, 148. Blij met die laatste hebben we de 4-0 aan Eric gegeven. Hij heeft 'm verdient. Hij heeft een paar parels gesmeten waar je 'u' tegen zegt. En een split die wel zo kantje naatje was, dat hij 'm gerust had mogen meetellen. maar zo is Eric niet. Eric heeft een robothand.

Geen opmerkingen: