maandag 26 november 2007

20 november 2007


De dagen worden zichtbaar korter. Niet dat het wat uitmaakt. Je zoekt gewoon elke week een goede openingszin en die had ik eigenlijk niet nodig omdat mijn collega een verslag zou maken en dat natuurlijk heeft verzuimd. Te druk met druk zijn en al dat soort drukte. Ik niet. Ik verveel me kapot. Heb niets om handen en wacht tot m'n uitkering weer wordt gestort en ik me weer helemaal lens kan blowen. En bowlen. Verkeerde keuzes gemaakt in het leven. Ik had ook een gezin kunnen hebben en kinderen. Nee... dat heb ik toch verkeerd ingeschat toen ik nog studeerde aan de mavo. Bokman niet. Die wist wel wat hij wilde. Nu heeft hij niet alleen een fijn gezin, maar ook een fijne baan en draagt hij z'n steentje bij aan de samenleving.
Ik bedank hem overigens wel elke week voor z'n bijdrage aan mijn uitkering. Hij zegt dan wel eens: ga toch werken man! Dan zeg ik maar: ik kijk er even naar.

Enfin... we zijn aan het bowlen en we bowlen tegen Meines en John. Beiden al uitgebreid geïntroduceerd en hoewel ze nog niet van ons hebben kunnen winnen, lijkt het erop dat vanavond de eerste keer mag zijn.
Doesman komt laat. Ik en Bokman werpen de eerste twee games. Ton glijdt goed. Weet zelfs een strike te maken en een spare af te maken. Hij maakt indruk met een 140. Bokman werpt al weken eerste viool in het team en lijkt ook vanavond het team te dragen. Laat in game 1 wat liggen en moet genoegen nemen met 122.
Helaas geven de buren ons geen ruimte om tot prestaties te klimmen en als Doesman eindelijk aankomt staan we al met 2-0 achter. Bokman gooide al beter maar nu is het Spanjer die een 113 plaatst. Doesman mag de laatste pot leggen en doet dat met Bokman. Ik neem afscheid maar besluit na de eerste strikes van beide heren toch even te blijven zitten. Zou er dan toch een puntje in de leiding plakken?
Na drie tellen wachten weten we het. Nee, de tegenstander vanavond is te sterk en te machtig. Ondanks een vrij hoge score van 275 punten. Wetende dat het Doesmans eerste pot was mag hij niet klagen. 131 koud van de stoep.
De ervaring van beide heren John en Meines doet ons echter schuilen in de schaduw van hun talent.
Ik ben bij worp negen gaan rijden. Ik hoop dat de heren nog een plezierig biertje hebben genoten.

Conclusie:
Bokman gooit een wonderlijk trio 122 133 144
Spanjer: 140 113 x
Doesman x x 131

Volgende week beter zeggen we dan maar weer. Wellicht met Jack als partner

Geen opmerkingen: