woensdag 3 december 2008

2 december 2008


Op deze bijzondere dag willen we eerst even stilstaan bij het moment van de avond. Het moment van Nus, zoals u weet de beste bowler die we op deze planeet hebben. Misschien wel van het universum. Ik weet niet of er op Krypton wordt gebowld, maar ik zou best een wedje willen leggen op een treffen tussen superman en Nus. Fans van Superman herinneren zich ongetwijfeld de partij boksen tussen Cassius Clay, voor hij een moslim werd en daarvoor gestraft werd met Parkinson, en Superman. Ik was ooit de trotse bezitter van dit avontuur en kan u meedelen dat superman tot een onherkenbare plas drek werd geslagen. Dit mede omdat hij in deze strijd geen superkrachten had. Ali, zoals hij toen al heette, stopte de strijd uit medelijden. Verwarrend verhaal? Ja, zoals veel comics erg verwarrend, maar als we in acht nemen dat de strijd afgedwongen werd door buitenaardse wezens, des te begrijpelijker.

Terug naar de studio voor een gesprek met Nus.

ES: Nus, dit was heel kantje naadje. Vertel eens, hoe was de hartslag?
Nus: Die liep gelijk op met de punten.
ES: Dat liep dus halverwege al richting de 200?
Nus: Ik probeerde zo cool mogelijk te blijven zitten en dacht na tien strikes op een rijtje dit moet 'm worden.
ES: en dan rol je de elfde. Wat gaat er dan halverwege de baan in je om?
Nus: Toen ik de bal losliet voelde ik al dat ik wat mazzel nodig had. Daarna is het wachten en bidden.
ES: En dan blijft er eentje staan. Hoe erg is dat op de schaal van 1-10.
Nus: Mijn ervaring gebied mij te zeggen dat er ergere dingen zijn dan een pin die blijft staan. Ik geef 'm een 4. Omdat ik het toch wel leuk gevonden zou hebben.
ES: Maar goed, je int die laatste pin en je ruimt het veld en je steekt 289 punten in je zak.
Nus: Inderdaad. Speedy Consalez zou zeggen: No me puedo quejar!

Hierbij de felicitaties aan Nus en een hartelijke dank voor een intense bowlervaring.


Terug naar Easy Slider op baan 4.

Bokman en Spanman vertegenwoordigen het team vanavond en nemen het op tegen Andre en Frank. Frank wordt vervangen door Bianca. Bianca hadden we nog niet eerder tegenover ons staan, maar blijkt een uitmuntende bowlster te zijn met een rechtsdraaiende curve waarmee ze over de linkerhelft van de baan de linkerzijkant van de headpin probeert te treffen. Dit terwijl ze met rechts gooit en haar hand dus iets bij moet draaien in de release.

Enfin.... we houden het kort daar het een mager optreden van de heren betrof. Uitschieters zijn de 151 van Bokman en de 198 van Spanman. Hadden ze beiden dit niveau tegelijk en over de hele avond gegooit, dan hadden we zeker wat punten kunnen bijtellen, maar zoals Bokman en Spanman wel vaker doen... verantwoordelijkheden afschuiven en anderen het werk laten doen. De rest van de score wil ik niet melden, maar zijn in opgaande volgorde: 97, 108, 129, 130. Niets om trots op te zijn. Maar de teleurstelling werd uitgegumt door een spectaculair optreden van Nus. Nus begint in de derde partij verschrikkelijk van leer te trekken en gooit tien strikes op een rij. Wat? Hadden we dat al gehad? Sorry. Dan sluiten we hierbij dit verslag.

Spanam kreeg een prachtig boek namens het team. Alle heren hartelijk dank daarvoor. Vergeet vandaag niet een kaartje naar Jeff Bridges te sturen. Hij is morgen jarig en viert zijn 59ste verjaardag. In besef dat we wellicht door hem in deze tak van sport zijn beland, is dat wel het minste dat we kunnen doen.

Jeff Bridges
985 Hot Springs Rd.
Montecito, CA 93108-1110
USA

Bel je nog even Joep. Als je tijd hebt om op achterlijke mailtjes van de 'Boventjes' te reageren, is een belletje geen probleem lijkt mij.

Geen opmerkingen: